Número 4 / Setembre 2021
El darrer any i mig la pandèmia i el virus de la covid-19 (i el del capitalisme també) han comportat penúries, misèries i precarietats en el terreny laboral i professional (i de retruc en el personal) de moltes de les nostres veïnes….
Per Tomàs Carandell i Ferran Tomàs
Fotografia Sergi Iracheta i Gina Garriga
Il·lustració Alba Garriga i Pau de Ribes
100 ANYS D'EL LOCAL
El Local, Centre de la Societat d’Agricultors i Obrers de Sant Pere de Ribes, cent anys després de la seva creació l’any 1921 i confiscació l’any 1939, esdevé encara avui una icona del Ribes agrari, del protagonisme dins el món associacionista en l’àmbit social i polític local i de país i el desenvolupament del repertori d’actuacions del moviment rabassaire al Penedès i com va ser de cruel per aquest la pèrdua de la República i la victòria feixista. La posterior construcció com a Centre Cultural, despres de 40 anys d’abandó per part de les autoritats franquistes, la mostra d’una voluntat social i política de continuar sent part del llarg fil roig de la història.
Per Esther Rodríguez
Il·lustració Berta Eroles
El Monstre. Anomenar el monstre en la literatura universal és anomenar a Frankenstein. La creació del monstre de tots els monstres, no solament de l’aspecte físic, sinó també ètic, moral, religiós…
Per Miquel Carandell
26 MILIONS DE TONES DE MERDA
Des de la seva inauguració l’any 1974 fins al seu tancament el 2006, l’abocador del Garraf va acumular més de 26 milions de tones de residus provinents de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Per Hèctor Isern
És freqüent veure com tertulians, polítics i debatòlegs que sovint no han trepitjat mai el pantanós món de la recerca, argumenten que cal apostar més per la R+D…
Per Xavier Lacort
Per entendre l’art del segle XX ens hem de situar al 1863, a París, quan diversos pintors, entre els quals hi ha Manet…
Per Joan Canela
MARE OF EASTTOWN ha sigut més notícia per Kate Winslet que per Mare Sheehan. La primera és actriu, la segona la personatge. Però per què l’actriu ha de menjar-se a la seva personatge? No hauria de ser exactament al revés?
Per Alejandro González. Zeroport
Per Oleguer Presas i Renom
Per Ferran Tomàs
Garantir la viabilitat econòmica i la independència editorial, requereix de la implicació i compromís dels i les lectores. És a vosaltres a qui devem l’elaboració d’el CARRER. Entenem la subscripció com una forma de col·laboració dels i les lectores amb el projecte d’el CARRER. Hem dissenyat diferents formats de subscripció per adaptar-nos a les nostres voluntats i possibilitats de col·laboració.