Número 4 / Setembre 2021

El darrer any i mig la pandèmia i el virus de la covid-19 (i el del capitalisme també) han comportat penúries, misèries i precarietats en el terreny laboral i professional (i de retruc en el personal) de moltes de les nostres veïnes….

Per  Tomàs Carandell i Ferran Tomàs
Fotografia Sergi Iracheta i Gina Garriga
Il·lustració  Alba Garriga i Pau de Ribes 

Per Pau de Ribes
Fotografia Mina Leprevost

100 ANYS D'EL LOCAL

El Local, Centre de la Societat d’Agricultors i Obrers de Sant Pere de Ribes, cent anys després de la seva creació l’any 1921 i confiscació l’any 1939, esdevé encara avui una icona del Ribes agrari, del protagonisme dins el món associacionista en l’àmbit social i polític local i de país i el desenvolupament del repertori d’actuacions del moviment rabassaire al Penedès i com va ser de cruel per aquest la pèrdua de la República i la victòria feixista. La posterior construcció com a Centre Cultural, despres de 40 anys d’abandó per part de les autoritats franquistes, la mostra d’una voluntat social i política de continuar sent part del llarg fil roig de la història. 

Per Francisco Montero Maestre

Per Esther Rodríguez
Il·lustració Berta Eroles

El Monstre. Anomenar el monstre en la literatura universal és anomenar a Frankenstein. La creació del monstre de tots els monstres, no solament de l’aspecte físic, sinó també ètic, moral, religiós…

Per Miquel Carandell                      

26 MILIONS DE TONES DE MERDA

Des de la seva inauguració l’any 1974 fins al seu tancament el 2006, l’abocador del Garraf va acumular més de 26 milions de tones de residus provinents de l’àrea metropolitana de Barcelona. 

Per Hèctor Isern                     

És freqüent veure com tertulians, polítics i debatòlegs que sovint no han trepitjat mai el pantanós món de la recerca, argumenten que cal apostar més per la R+D…

Per Xavier Lacort

Per entendre l’art del segle XX ens hem de situar al 1863, a París, quan diversos pintors, entre els quals hi ha Manet…

Per Joan Canela

MARE OF EASTTOWN ha sigut més notícia per Kate Winslet que per Mare Sheehan. La primera és actriu, la segona la personatge. Però per què l’actriu ha de menjar-se a la seva personatge? No hauria de ser exactament al revés?

Garantir la viabilitat econòmica i la independència editorial, requereix de la implicació i compromís dels i les lectores. És a vosaltres a qui devem l’elaboració d’el CARRER. Entenem la subscripció com una forma de col·laboració dels i les lectores amb el projecte d’el CARRER. Hem dissenyat diferents formats de subscripció per adaptar-nos a les nostres voluntats i possibilitats de col·laboració.

Gràcies per fer-ho possible!

0
Subscriptors
0
Euros any